نرم افزار هتلداری رایا

نرم افزار جامع هتلداری و اتوماسیون مدیریت هتل رایا

بهترین گام برای یک شغل موفق در مهمان نوازی

 

با کارشناسی ارشد ما در مدیریت هتلداری، شما در بهترین موقعیت برای شروع حرفه خود در عملکردهای مختلف مدیریت مهمان نوازی خواهید بود. برنامه ما دانش پیشرفته مهمان نوازی را با تجربه دنیای واقعی ترکیب می کند. این به شما تئوری پشت استراتژی های مدل خدمات را می آموزد و به شما فرصتی می دهد تا دانش خود را از طریق پروژه های زنده و کارآموزی در یک محیط مهمان نوازی واقعی به کار ببرید.

 

صنعت هتلداری با سرعت در حال تغییر است. کسب‌وکارهای این بخش در حال اجرای ساختارهای عملیاتی جدید برای سازگاری با چالش‌های جهانی هستند و در حال آماده‌سازی مهمان‌نوازی برای آینده‌ای جدید هستند. نیاز به مدیران ماهر برای آوردن نوآوری به صنعت بسیار مهم است. برنامه ما شما را به موفقیت در این محیط از طریق مطالعه عمیق روندهای مدیریت مهمان نوازی فعلی و بهترین شیوه دعوت می کند.

 

کارشناسی ارشد ما در مدیریت هتلداری یک مدرک کارشناسی ارشد بین المللی است. شما یک انتخاب از دو مسیر دانشگاهی خواهید داشت: مدیریت F&B، یا امور مالی مهمانداری، املاک و مستغلات و مشاوره. این مسیرها شما را قادر می سازد تا از طریق تحصیلات خود تخصص پیدا کنید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:52  توسط تحلیلگران  بازدید 190

6 دلیل برای ورود به مدیریت هتل

 

1. مسئولیت اولیه

رشد سریع، آموزش در محل کار و فرصت های توسعه شغلی دلایل بسیار خوبی برای در نظر گرفتن شغل در مدیریت هتل هستند.

 

مدیران هتل مسئول تمام جنبه‌های هتلی هستند که در آن کار می‌کنند، از بخش‌های جلوی خانه مانند خدمات پذیرش و دربان گرفته تا خانه‌داری، نگهداری و پذیرایی. مسئولیت های پشت صحنه شامل استخدام کارکنان، مدیریت بودجه، مراقبت از روابط عمومی و تعیین اهداف فروش است.

 

2. پتانسیل حقوق و دستمزد

به طور سنتی حقوق در بخش مهمان نوازی، مسافرت و گردشگری کمتر از سایر صنایع است. با این حال، هنوز نقش های خاصی در این بخش ها وجود دارد که می تواند از نظر مالی سودآور باشد.

 

حقوق اولیه برای مدیران هتل بسته به مکان و اندازه هتل بین 20000 تا 40000 پوند است. در لندن، مدیران کل به طور متوسط ​​85000 پوند با دامنه 50000 تا 200000 پوند برای بزرگترین و معتبرترین هتل ها درآمد دارند.

3. تنوع

استقبال مداوم از مهمانان جدید در هتل به این معنی است که هر روز پر از چالش ها و درخواست های مختلف است و این روز کاری شما را جذاب نگه می دارد.

فرصت ها در مدیریت هتل بی پایان هستند و برای استفاده حداکثری از آنها باید انعطاف پذیر باشید. شما می توانید برای یک هتل مستقل یا زنجیره ای کار کنید، مدیر کل شوید یا بخش های خاصی را مدیریت کنید و در مکان های مختلفی مانند شهرهای بزرگ یا مناطق ساحلی کار کنید. شما می توانید با افرادی از سراسر جهان ملاقات و ارتباط برقرار کنید. اگر دنبال یک کار معمولی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر هستید، احتمالاً مدیریت هتل برای شما مناسب نیست.

4. رضایت شغلی

به عنوان مدیر هتل، شغل شما مربوط به مردم است و بنابراین باید مردمی باشید. هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید که اقامت هر مهمان تا حد امکان دلپذیر و لذت بخش است و بالاترین استانداردهای خدمات مشتری را رعایت می کند. به طور خلاصه این وظیفه شماست که مردم را خوشحال کنید.

دانستن اینکه این امر با بازخورد مثبت و بررسی های خوب به دست آمده است، احساس رضایت شغلی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد و شما را برای دستیابی به نتایج بهتر ترغیب می کند.

5. ورودی خلاق

صنایع مهمان‌نوازی و گردشگری برای رونق و رشد به افراد خلاق نیاز دارند. برای موفقیت به عنوان یک مدیر هتل، باید بتوانید به طور منظم ایده‌های جدیدی مانند چای عصرانه یا تورهای با راهنما را ارائه و اجرا کنید تا خدماتی را که ارائه می‌دهید بهبود بخشید.

معمولاً برای شروع ابتکارات جدید کار سختی می‌طلبد، اما از آنجایی که تجربه مهمان بخش عمده‌ای از موفقیت هتل‌ها است، کارفرمایان عموماً پذیرای پیشنهادات خلاقانه هستند، به‌ویژه اگر این پیشنهادها باعث افزایش یا بهبود شهرت سازمان شوند.

6. فرصت سفر

فرصت های مهمان نوازی، مسافرت و گردشگری، از جمله شغل در مدیریت هتل، در کشورهای سراسر جهان وجود دارد. اگر به عنوان مدیر یک هتل زنجیره ای بزرگ کار می کنید، این شانس را خواهید داشت که نه تنها در سطح محلی و ملی، بلکه در سطح بین المللی نیز سفر کنید.

. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:49  توسط تحلیلگران  بازدید 207

مدیریت هتل چیست؟ تعریف و وظایف

مدیریت هتل چیست؟

مدیریت هتل بخشی از صنعت هتلداری است که شامل نظارت بر عملیات یک مکان هتل است. هنگامی که به عنوان مدیر هتل کار می کنید، می توانید عملیات یک متل، استراحتگاه یا سایر مؤسسات مشابه را مدیریت کنید که اقامتگاه و سایر خدمات را برای مهمانان فراهم می کند.

عنوان "مدیر هتل" اغلب به مدیر کل یک هتل اشاره دارد که به عنوان مدیر اجرایی در یک ملک خاص خدمت می کند. وظایف محول شده به مدیر به اندازه هتل و همچنین هدف آن و انتظارات صاحبان آن بستگی دارد. یک مدیر کل در یک هتل از روسای بخش پشتیبانی می‌شود که بر کارمندان خود نظارت می‌کنند و عملکردهای کلیدی را گزارش می‌دهند.

 

برخی از رایج ترین دپارتمان ها در یک هتل بزرگ عبارتند از: پذیرش یا میز پذیرش، رزرواسیون، خانه داری، درآمد، فروش و بازاریابی، رویدادها و پذیرایی، امور مالی، غذا و نوشیدنی، امنیت، منابع انسانی و مهندسی. یک حرفه در مدیریت هتل ممکن است شامل کار در هر یک از این زمینه ها در صنعت باشد. در یک هتل کوچکتر، بخش ها ممکن است شامل خانه داری، خدمات مهمان، مهندسی، غذا و نوشیدنی، حسابداری و فروش و بازاریابی باشد.

 

کار در مدیریت هتل اغلب مستلزم کسب تجربه در یک هتل است، چه در میز پذیرش و چه در خانه داری. بسیاری از متخصصان مدیریت هتل راه خود را از طریق صنعت پیش می برند زیرا تجربه مربوطه اغلب در مهمان نوازی بسیار ارزشمند است.

 

برخی از موقعیت ها ممکن است متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک لیسانس در مدیریت هتلداری، بازرگانی یا سایر رشته های مرتبط کند، اگرچه این به هتل و شرایط شغلی بستگی دارد. اگر می خواهید در صنعت هتلداری، مانند معاونت یا مدیر منطقه ای کار کنید، ممکن است به مدرک تحصیلات تکمیلی نیاز داشته باشید.

مدیریت هتل در مقابل مدیریت هتلداری

مدیریت هتل اغلب با مدیریت مهمان نوازی مخلوط می شود و این دو مسیر شغلی شباهت هایی با یکدیگر دارند. مدیریت مهمان نوازی شامل طیف کامل صنعت مهمان‌نوازی، مانند رستوران‌ها، مراکز همایش، کشتی‌های تفریحی، کلوپ‌های کشور، شرکت‌های بازاریابی مقصد و پارک‌های تفریحی، علاوه بر هتل‌ها و سایر موسسات اقامتی است.

 

اگر می خواهید فرصت های شغلی بالقوه خود را افزایش دهید، مطالعه مدیریت مهمان نوازی می تواند برای شما مفید باشد. کسانی که می خواهند حرفه خود را در مدیریت هتل ارتقا دهند، ممکن است از ادامه تحصیل در مدیریت هتلداری نیز بهره مند شوند.

 

یک برنامه مدیریت مهمان نوازی در یک موسسه آموزش عالی، دانشجویان خود را برای کار در این صنعت سریع و رو به رشد آماده می کند. برنامه درسی اغلب شامل دوره های متمرکز بر حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت، روابط عمومی، امور مالی، استراتژی و مدیریت افراد است. در برخی از برنامه ها، دوره آموزشی ممکن است شامل آموزش آشپزی نیز باشد.

. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

چگونه می توان مهارت های مدیریت هتل را بهبود بخشید

یک مدیر هتل مسئول این است که اطمینان حاصل کند که تمام قسمت های تسهیلات به آرامی کار می کنند و با هم کار می کنند تا از یک تجربه مثبت برای مهمانان اطمینان حاصل کنند. برای موفقیت در این زمینه، مراحل زیر را برای بهبود مهارت های خود دنبال کنید:

 

1. مدیریت مالی را یاد بگیرید

مدیریت مالی یک مهارت کلیدی است زیرا مدیر کل و روسای بخش مسئول مدیریت و پایبندی به بودجه هتل هستند. مدیر هتل مسئول بودجه کلی است، در حالی که هر مدیر بخش معمولاً مسئول پیگیری هزینه ها است. با گذراندن دوره های مالی و بودجه، می توانید در مورد جنبه مالی اداره یک هتل و سرمایه هایی که وارد و خارج می شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

2. مهارت های رهبری خود را بهبود بخشید

رهبری همچنین یک مهارت ضروری برای یک مدیر است زیرا آنها باید تیمی را رهبری کنند که می تواند صدها نفر را در یک اقامتگاه بزرگ شامل شود. مدیران هتل باید مایل به گوش دادن به بازخورد کارمندان، اقداماتی برای بهبود روحیه، واگذاری وظایف به اعضای تیم های مختلف و تصمیم گیری سریع و مطمئن باشند. بهبود مهارت های رهبری شما اغلب از طریق تجربه حاصل می شود، اگرچه رهبران ماهر دوره ها و سمینارهای آموزشی رهبری ارائه می دهند.

 

3. درک بهتری از بازاریابی به دست آورید

اگرچه یک هتل ممکن است یک بخش بازاریابی مشخص داشته باشد، مدیران هتل به طور کلی در تمام بخش‌های مختلف مشارکت دارند تا از عملکرد روان و کارآمد اطمینان حاصل کنند. بازاریابی شامل ایجاد آگاهی در مورد یک برند یا شرکت و همچنین ایجاد تعاملات مثبت برای کسانی است که با برند درگیر هستند. شما می توانید با گذراندن دوره های آنلاین یا از طریق یک موسسه آموزش عالی در منطقه خود، درباره بازاریابی یک کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

4. مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

مدیر هتل هنگام انجام وظایف مختلف در این نقش از مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی استفاده می کند. آنها ممکن است ارتباطات کتبی ایجاد کنند تا در مورد سیاست های جدید یا تغییرات فرآیند به سران بخش یا اعضای تیم های مختلف توزیع کنند. مدیران هتل همچنین مستقیماً با مهمانان هتل تعامل دارند، بنابراین آنها باید بتوانند به طور مؤثر گوش دهند و به نگرانی ها به طور مؤثر پاسخ دهند.

 

مهارت‌های ارتباطی همچنین هنگام یادگیری نحوه تعامل با مهمانانی که از خدمات خود ناراضی هستند، حیاتی است، زیرا مدیران مسئول رسیدگی و رفع نگرانی‌ها هستند. تجربه به شما کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، همچنین آموزش و آموزش در زمینه های مرتبط.

 

5. انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیری یکی دیگر از مهارت های کلیدی برای یک مدیر هتل است. در این نقش اغلب با مسائل غیرمنتظره و پیش بینی نشده ای مواجه می شوید که باید در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شوند. مشکلات اغلب در زمان‌های نامناسب به وجود می‌آیند، مانند زمانی که هتل میزبان یک رویداد بزرگ یا گروه بزرگی از مهمانان است. یک تجربه بالقوه منفی می تواند توسط مدیر هتلی که منعطف و مایل به انطباق با هر موقعیتی است و با مهمانان همدل است و واقعاً می خواهد راه حلی پیدا کند که همه طرف های درگیر را راضی کند، تغییر دهد.

. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:47  توسط تحلیلگران  بازدید 230

4 بخش صنعت هتلداری چیست؟

 

1. غذا و نوشیدنی

بخش غذا و نوشیدنی که به طور حرفه ای با حروف اول آن به عنوان F&B شناخته می شود، بزرگترین بخش صنعت مهمان نوازی است.

 

تخمین زده می شود که صنعت F&B 50٪ از تمام وعده های غذایی امروز در ایالات متحده خورده می شود. این شامل موسساتی است که عمدتاً درگیر تهیه غذاها، میان وعده ها و نوشیدنی ها برای مصرف فوری در داخل و خارج از محل هستند. هنگامی که یک رستوران بخشی از یک هتل است، خدماتی که ارائه می دهد می تواند با ارائه غذای عالی و خدمات درجه یک به مشتریان، تجربه مهمانان را افزایش دهد.

 

می تواند به صورت همزیستی به عنوان بخشی از مشاغل دیگر مانند سالن های بولینگ یا سالن های سینما عمل کند.

 

2. سفر و جهانگردی

سفر و گردشگری با خدمات مربوط به جابجایی افراد از مکانی به مکان دیگر سروکار دارد. اتوبوس، تاکسی، هواپیما، کشتی، قطار و غیره همگی بخشی از صنعت سفر هستند.

 

سفر اوقات فراغت زمانی است که شخص در سفر برای تعطیلات برای اقامت، غذا و تفریح ​​هزینه می کند و مسافرت کاری زمانی است که فرد برای کار به مسافرت می رود و برای اسکان و غذا هزینه می کند. برخی از افراد در سفرهای کاری نیز برای تفریح ​​خرج می کنند.

 

وظیفه اصلی گردشگری تشویق مردم به سفر است. وقتی مردم سفر می کنند، چه برای کسب و کار یا تفریح، پول خرج مهمان نوازی می کنند.

 

3. اسکان

اسکان به معنای اقامت برای یک دوره یا مکانی برای خواب برای یک یا چند شب است. هتل‌های مجلل، خوابگاه‌های جوانان، خوابگاه‌های سالمندان، اردوگاه‌ها، متل‌ها و سایر مشاغلی که مکانی برای خواب شبانه افراد فراهم می‌کنند، همگی در صنعت اقامت هستند.

 

کسب‌وکارهای اقامتی به بخش‌های دیگر بازار مانند مسافران تجاری، مسافران تفریحی، مسافران طولانی مدت، مسافران ارزان قیمت و مسافران خاص مانند افرادی که با دولت، خطوط هوایی و ارتش کار می‌کنند، وارد بازار می‌شوند.

 

4. تفریح

تفریح ​​هر فعالیتی است که افراد برای استراحت، آرامش و لذت انجام می دهند. هدف از تفریح، شاداب کردن بدن و ذهن انسان است. هر کسب و کاری که فعالیت هایی را برای استراحت، آرامش و لذت، شاداب کردن بدن و ذهن فرد فراهم می کند، در تجارت تفریحی است.

 

کسب‌وکارهای سرگرمی که نمایش‌هایی مانند سینما یا تئاتر، جاذبه‌هایی که مکان‌های دیدنی خاص هستند مانند باغ‌وحش‌ها و موزه‌ها، ورزش تماشاگران و ورزش‌های مشارکتی، همه بخشی از تجارت تفریحی هستند

نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:45  توسط تحلیلگران  بازدید 263

چگونه اینترنت مهمان نوازی را تغییر می دهد؟

در 10 سال گذشته، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک به طرز چشمگیری نحوه تعامل افراد با یکدیگر و همچنین نحوه تعامل کسب‌وکارها با مشتریان خود را تغییر داده‌اند.

هتل‌ها و سایر کسب‌وکارها در بخش مهمان‌نوازی باید درک کاملی از نحوه استفاده از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به نفع خود داشته باشند، اگر بخواهند در محیط تجاری مدرن رقابتی باقی بمانند.

نقش رسانه های اجتماعی در حال حاضر نقش مهمی در تجربه سفر مصرف کننده ایفا می کند. در یک مطالعه اخیر، مشخص شد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی (52٪) پس از تحقیق در مورد سفر خود از طریق رسانه های اجتماعی، برنامه سفر آینده خود را تغییر داده اند.  

تقریباً 85 درصد از مسافران هنگام تعطیلات یا مسافرت از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند و 52 درصد از کاربران فیس بوک اعتراف کردند که عکس های تعطیلات دوستانشان (پست شده در فیس بوک) بر انتخاب مقصد تعطیلات آنها تأثیر گذاشته است.

Four Pillars Hotels، زنجیره‌ای از هتل‌های سه و چهار ستاره در سراسر بریتانیا، مطالعه‌ای را در سال 2015 انجام داد که اطلاعات شگفت‌انگیزی در مورد تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر صنعت مهمان‌نوازی ارائه کرد. در اینجا به برخی از نکات برجسته این مطالعه نگاهی می اندازیم:

سیار

در اکثر شهرهای بزرگ، حجم جستجوی Google برای «هتل‌ها در [نام شهر را وارد کنید]» بیش از 70 درصد کاهش یافته است - تنها در 6 سال گذشته. با افزایش تعداد، کاربران به وب سایت هایی مانند Expedia، TripAdvisor و Kayak روی می آورند.

32 درصد از مسافران در ایالات متحده، و 22 درصد از مسافران غیر آمریکایی، به طور معمول در مورد تجربیات سفر خود وبلاگ می نویسند.

30 درصد از مسافران در سال 2015 از برنامه های تلفن همراه برای یافتن معاملات هتل ها استفاده کردند. به همین ترتیب، 29 درصد از مسافران در سال 2015 از برنامه های تلفن همراه برای یافتن معاملات در پروازها استفاده کردند.

عامل اعتماد

92 درصد از مسافران اظهار می کنند که به رسانه های کسب شده، مانند توصیه های اعضای خانواده و دوستان یا تبلیغات شفاهی، بیش از هر نوع تبلیغات دیگری اعتماد دارند.

در نقطه مقابل این طیف، تنها 47 درصد از مسافران در سراسر جهان اظهار می کنند که به تبلیغات روزنامه، رادیو و مجلات اعتماد دارند.

71 درصد از مصرف کنندگان جهانی می گویند که نظرات مشتریان آنلاین انتخاب دوم آنها برای تبلیغات قابل اعتماد است.

نفوذ

با اثبات اینکه رسانه‌های اجتماعی تأثیر قابل‌توجهی بر رزرو مهمان‌نوازی دارند، از کسانی که اعتراف کرده‌اند از پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تحقیق در مورد برنامه‌های سفر خود استفاده می‌کنند، تنها ۴۸ درصد به برنامه‌های اصلی خود پایبند هستند.

33 درصد رزرو هتل خود را تغییر دادند.

7 درصد کل مقصد تعطیلات خود را تغییر دادند.

10٪ استراحتگاهی را که در ابتدا برای اقامت در آن برنامه ریزی کرده بودند تغییر دادند.

5 درصد رزرو خطوط هوایی خود را تغییر دادند.

قدرت بررسی

40٪ از مصرف کنندگان نظرات خود را در مورد رستوران هایی که بازدید می کنند ارسال می کنند.

46 درصد از مسافران در مورد اقامتگاه های سفر خود پس از تعطیلات نظرات خود را ارسال می کنند.

76 درصد از کاربران فیس بوک تصاویری از تعطیلات خود را در صفحات شخصی فیس بوک خود ارسال کرده اند.

55 درصد از صفحاتی که یک شخص در فیس بوک «لایک» می کند، بیشتر از آن به یک تعطیلات اختصاص دارد. استفاده از رسانه های اجتماعی صنعت مهمان نوازی را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار داده است، اما مزایای زیادی نیز دارد. به عنوان مثال، یک رسانه موثر برای دستیابی به مخاطبان جهانی ارائه می دهد. به همین ترتیب، 24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته کار می کند. در نتیجه، بر تفاوت های منطقه زمانی غلبه می کند. برای کسانی که به اینترنت دسترسی دارند به راحتی قابل دسترسی است و همه کاره بودن همه جا را برای تبادلات تعاملی با مصرف کنندگان ارائه می دهد.

نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:43  توسط تحلیلگران  بازدید 183

نکات رزومه برای مدیریت رستوران

رزومه شما یک تبلیغ است

دلیلی وجود دارد که چرا رزومه ها به بهترین نحو در دو صفحه نگهداری می شوند - به این دلیل است که مدیران استخدام بین 20 تا 30 ثانیه طول می کشند تا رزومه شما را اسکن کنند و تصمیم بگیرند که آیا ارزش تماس را دارید یا خیر. استخدام‌کنندگان روزانه ده‌ها رزومه دریافت می‌کنند، بنابراین چگونه می‌توانید در کمتر از 20 ثانیه رزومه خود را چشم‌نواز کنید؟

پاسخ در شرح شغل است. این اولین چیزی است که استخدام‌کنندگان به آن نگاه می‌کنند زیرا می‌خواهند بفهمند که چه وظایفی را در گذشته انجام داده‌اید، چگونه این وظایف را انجام داده‌اید، و چه مهارت‌های دیگری را ممکن است به آن محل اضافه کنید. آنها می خواهند ببینند کجا کار کرده اید، دستاوردهای شما و سطح تجربه شما.

این فوق العاده حیاتی است که مطمئن شوید به کاری که انجام داده اید افتخار می کنید. آیا توانستید هزینه های غذا را 2 درصد کاهش دهید؟ ضایعات مواد غذایی را تا 5 درصد حذف کنید؟ این درصدها بهتر از هیچ هستند، پس حتما آنها را در نظر بگیرید.

نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

اذیت کردن - معاشقه نکنید

فروش خود چیز خوبی است، اما چیزی به نام گران فروشی وجود دارد. و این به معنای لاف زدن نیست. مطمئناً، شما می توانید هر چقدر که می خواهید لاف بزنید، اما مطمئن شوید که این کار را در مصاحبه انجام دهید.

هنگام نوشتن رزومه خود، می خواهید میزان مشارکت یا مهارت خود را به اندازه کافی به تصویر بکشید که متوجه آن شوند، اما نه آنقدر که کل داستان را بدانند. چیزی را کنار بگذارید و آنها را متعجب کنید. داستان های بزرگ را برای مصاحبه ذخیره کنید و فقط نکات برجسته حرفه خود را ارائه دهید.

به عبارت دیگر، رزومه خود را با در نظر گرفتن مصاحبه بنویسید. فرض کنید که توانسته‌اید ضایعات مواد غذایی را تا 2 درصد و هزینه‌ها را تا 8 درصد با قراردادی با یک تامین‌کننده محلی مزرعه به میز کاهش دهید. تنها چیزی که باید قرار دهید اعداد هستند، اما بقیه چیزها را به تخیل بسپارید.

می‌توانید این را اینگونه بیان کنید: «با بستن یک معامله تجاری پیشنهادی با یک B2B محلی، هزینه‌ها را تا 8 درصد و ضایعات مواد غذایی را تا 2 درصد کاهش دهید». در مورد تامین کننده مزرعه به میز چیزی نمی گوید (راستش بگویم، هیچ کس به این جزئیات اهمیت نمی دهد)، اما در مورد ابتکار عمل و مهارت های تجاری شما صحبت می کند. و این تمام چیزی است که اهمیت دارد. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

از انتزاعات خلاص شوید

رزومه شما به مدت 10 ثانیه در کانون توجه قرار دارد (اگر خوش شانس باشید 30 ثانیه). به غیر از شرح شغل، مدیر استخدام همچنین جزئیات دیگری را که می تواند توجه او را جلب کند بررسی می کند.

هنگام نوشتن رزومه، به توضیحات کلیشه ای، انتزاعی یا عمومی بسنده نکنید. اگر جایزه کارمند ماه را برای حل بحران مشتری دریافت کردید که سرمایه‌گذاری‌ها را تا 30 درصد کاهش می‌دهد، آن را با گفتن «با موفقیت با یک بحران قانونی که رستوران را نجات داد مقابله کردم» نمی‌فروشید.

این تمسخر نیست؛ خیلی گیج کننده است رزومه خود را با زبانی بنویسید که هضم آن آسان باشد و پردازش آن آسان باشد. هر گونه اطلاعات قابل فروش باید ظرف 10 ثانیه پس از پردازش آن اطلاعات قابل تشخیص باشد، یا در غیر این صورت. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

عامل وفاداری

ممکن است از تجربه کاری برای اهداف آموزشی استفاده کنید زیرا می خواهید روزی یک رستوران دار شوید. برا خودت نگهش دار. شما ممکن است یک آماتور باشید که قبل از اینکه کسب و کار خود را ایجاد کنید به دنبال تجربه باشید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، آن را در رزومه خود وارد نکنید.

یکی از چیزهایی که استخدام‌کنندگان نمی‌خواهند بشنوند عباراتی مانند "من قصد دارم یک روز کسب‌وکار خودم را باز کنم" یا "من اینجا هستم زیرا می‌خواهم از بهترین‌ها یاد بگیرم" است. برای شما، این چاپلوسی صرف است. برای استخدام کنندگان، این یک پرچم قرمز غول پیکر است.

رستوران ها از 10000 تا 50000 دلار برای آموزش و توسعه هزینه می کنند. شنیدن این عبارات به آنها می گوید که شما در درازمدت در این کار نیستید. فقط یک چیز را به آنها می گوید: "من یک روز می خواهم رستوران خودم را باز کنم": "من تا جایی که بتوانم یاد خواهم گرفت و سپس وثیقه خواهم گذاشت".

صنعت مهمان‌نوازی سرمایه‌گذاری زیادی روی کارمندان خود انجام می‌دهد، زیرا آنها چهره کسب‌وکار هستند. آنها به احتمال زیاد کاندیداهایی را که رزومه آنها نشان دهنده وفاداری، اشتیاق و فداکاری به آنها یا شرکت هایی است که برای آنها کار کرده اند، بررسی می کنند.

هنگام نوشتن رزومه، عباراتی مانند "رستوران مشتاق" را برای خود نادیده بگیرید. شما هنوز هم می توانید اشتیاق خود را به غذا و مهمان نوازی بفروشید بدون اینکه احساس ناخوشایندی به مدیران استخدام کنید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:41  توسط تحلیلگران  بازدید 200

10 مزیت برتر کار در مهمان نوازی

 

1. محیط چالش برانگیز و سریع

آیا تا به حال احساس می کنید که روز گرگ است؟ شما بلند می شوید، دندان هایتان را مسواک می زنید، دوش می گیرید (امیدوارم)، به مدرسه/کار می روید و همین کارها را یاد می گیرید/انجام می دهید، به خانه می آیید، هنگام شام خوردن نتفلیکس را تماشا می کنید و به رختخواب می روید.

هر شغلی در Hospitality آنقدر از این مفهوم دور است که اگر یک سیاره بود، نسبت به پلوتون از خورشید دورتر بود (اگر هنوز اجازه می‌داد پلوتو سیاره نامیده شود!) هر روز یک روز جدید با چالش‌های جدید است. اگر ترجیح می دهید همان کار را بارها و بارها انجام دهید، مهمان من باشید (جناسی در نظر گرفته شده).

2. ثبات شغلی

پس از رکود اقتصادی 2008-2009، بسیاری از بازارها سقوط کردند و مشاغل کمیاب شدند. آیا تصوری از این دارید که افراد پس از اخراج به کجا سر کار رفتند؟ درست حدس زدید - مهمان نوازی. سپس در همه‌گیری جهانی 2020 و 2021، منطقه مهمان‌نوازی به شدت آسیب دید.

در سال 2022، مزایا و دستمزدها در حال افزایش است و کارفرمایان در حال استخدام هستند. اکنون زمان ورود به این حوزه هیجان انگیز است.

3. از نردبان بالا بروید... دو پله همزمان! نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

نکته مهم در مورد مهمان نوازی این است که به همه فرصت داده می شود تا راه خود را به قله صعود کنند. اگرچه همین امر را می توان در مورد سایر صنایع نیز گفت، مهمان نوازی مملو از فرصت هایی برای کسب مسئولیت بیشتر و رشد در موقعیت است. حتی یک Busboy می تواند به یک مدیر فروشگاه تبدیل شود.

4. رشد دانش و مهارت

مشابه ایده بالا رفتن از نردبان، شما همیشه در حال یادگیری چیزهای جدیدی هستید - از دانش جدید گرفته تا دانستن نحوه اداره موقعیت های پیچیده. تنها پس از یک سال کار، در معرض چالش های زیادی قرار می گیرید که شما را مجبور می کند کمربند ابزار فیگوراتیو خود را گسترش دهید. افزایش مهارت های خود یکی از مزایای مهم مهمان نوازی است و می توانید نقش خود را در بسیاری از زمینه های مهمان نوازی گسترش دهید.

به عنوان مثال، یک بل هاپ یاد می گیرد که چگونه جزئیات کوچک را برای افزایش سطح خدمات رعایت کند، یک مدیر پذیرایی سبک های مختلف منو برای گروه های مختلف را یاد می گیرد و به زودی می داند که یک گروه قبل از اینکه از او خواسته شود به چه چیزی نیاز دارد، و یک پیشخدمت یاد می گیرد که ده بشقاب را روی سر خود متعادل کند (خوب شاید این یک کشش است، اما شما نکته را دریافت می کنید).

5. قرار گرفتن در معرض فرهنگی

همانطور که مشاغل مهمان نوازی در همه جا وجود دارد، شما نیز از همه جا با مردم ملاقات خواهید کرد. بخش بزرگی از مهمان نوازی به مردم مهلت می دهد تا از سفر و فعالیت های عادی کار/زندگی مهلت دهند.

شما قرار است ببینید که افراد زیادی از سراسر جهان از درهای شما عبور می کنند. کجا دیگر می توانید یک روسی، یک جامائیکایی و یک استرالیایی را در یک روز ملاقات کنید؟نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

5. قرار گرفتن در معرض فرهنگی

همانطور که مشاغل مهمان نوازی در همه جا وجود دارد، شما نیز از همه جا با مردم ملاقات خواهید کرد. بخش بزرگی از مهمان نوازی به مردم مهلت می دهد تا از سفر و فعالیت های عادی کار/زندگی مهلت دهند.

شما قرار است ببینید که افراد زیادی از سراسر جهان از درهای شما عبور می کنند. کجا دیگر می توانید یک روسی، یک جامائیکایی و یک استرالیایی را در یک روز ملاقات کنید؟

6. تاثیر قابل مشاهده

برخی از افرادی که در کارخانه های تولیدی یا برنامه نویسی نرم افزار کار می کنند، فرصت دیدن محصول نهایی را ندارند. در مناطق مهمان‌نوازی، می‌توانید ببینید که چگونه اعمالتان روز کسی را به‌طور هم‌زمان می‌سازد. برای مثال، اگر پیشخدمت هستید، ممکن است بخواهید تعداد افرادی را که در یک شیفت لبخند می زنید، بشمارید.

چگونه می توانید حتی مزایای مهمان نوازی را اندازه گیری کنید؟

7. آیا مردم را دوست دارید؟

اگر از بستگان یک برون گرا (حتی پسر عموی دوم) هستید، میهمان نوازی خود را پر خواهید کرد. اگر درونگرا هستید، این نیز اشکالی ندارد! برای شما نیز مشاغلی مانند آشپز غذا یا آژانس مسافرتی مجازی وجود دارد. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

8. انعطاف پذیری (اما ما در مورد یوگا صحبت نمی کنیم)

ممکن است برخی از ایده ای که من در مورد آن صحبت می کنم عصبانی شوند. ایده انعطاف پذیری ممکن است منطقی نباشد. شما اغلب در تعطیلات، آخر هفته ها و شب ها کار می کنید. حقیقت موضوع این است که شما همچنین یک برنامه کاری انعطاف پذیر دارید که در آن می توانید لحن را برای زمانی که می خواهید کار کنید تنظیم کنید.

 

در یک کار اداری سنتی، هر روز به شکاف 9-5 دستبند زده می شوید! چه تفاوتی می تواند داشته باشد اگر بتوانید ترافیک را شکست دهید یا بدون شلوغی به خرید مواد غذایی بروید.

9. آیا دوست دارید در اطراف افراد باحال باشید؟

نکته ای که در مورد مهمان نوازی وجود دارد این است که شما همیشه توسط افراد بسیار باحالی احاطه شده اید. چه محیط دیگری فرهنگی را ارائه می دهد که در آن همه در فلسفه خدمت به دیگران سهیم باشند؟نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

10. کارآفرین درونی خود را معرفی کنید

شما اغلب متوجه خواهید شد که با حل مسئله و اجرای راه حل های در حال حرکتی که کارآفرینانه هستند، خلاق می شوید. با مشاغل دیگر، شما معمولاً به سیاست ها و مقررات وابسته هستید، اما بیشتر اوقات در Hospitality می توانید با ضربه زدن انگشتان خود تغییر ایجاد کنید و نتایج نهایی را مشاهده کنید.

مهمان نوازی ممکن است برای همه مناسب نباشد، من آن را درک می کنم. برخی از مردم زندگی کسل کننده ای را دوست دارند که ترجیح می دهند تا آخر عمر هر روز در یک اتاقک بنشینند. اما، اگر به دنبال چیزی فراتر از آن هستید، فرصتی برای رشد و ایجاد تفاوت در یک زمان، مهمان نوازی ممکن است برای شما مهم باشد. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:40  توسط تحلیلگران  بازدید 228

یاد بگیرید چگونه مدیر هتل شوید

اگر می‌خواهید مدیر هتل شوید، باید دانش کاری بیش از صنعت هتلداری داشته باشید. مدیر هتل بودن شما را ملزم می کند که تقریباً تمام جنبه های کسب و کار را تحت نظر داشته باشید - خدمات، آشپزخانه، نگهداری، تمیز کردن، رویه های میز جلو و غیره.

علاوه بر حفظ ارتباط نزدیک با مهمانان و کارمندان خود، همچنین باید روابط کاری نزدیک با دیگران در جامعه خود، رسانه ها و صنعت گردشگری و مهمان نوازی ایجاد کنید تا تجارت خود را ارتقا دهید.

وظایف مدیر هتل

وظایف کلیدی یک مدیر هتل عبارتند از:

اطمینان حاصل شود که امکانات اقامتی آنها به اندازه کافی نیازهای مشتریان یا کاربران خود را برآورده می کند

اطمینان حاصل کنید که خدماتی که هتل ارائه می دهد به درستی تبلیغ و بازاریابی می شود

اطمینان حاصل کنید که رزرو، رزرو، و سایر فرآیندهای مشابه موثر و کارآمد هستند

اطمینان حاصل کنید که هتل از نظر نگهداری، ایمنی و سایر استانداردهای مورد انتظار مطابقت دارد

رضایت، راحتی و حسن نیت هر مهمان را تضمین کنید

ایجاد و اجرای استراتژی های تجاری برای موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت

برای موفقیت، باید مهارت های تحقیقاتی عالی، مهارت های بین فردی، مهارت های مدیریت زمان و مهارت های مدیریت عمومی را توسعه دهید.

. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

چگونه به هدف خود یعنی مدیر هتل شدن دست یابید

آموزش حیاتی است

اگرچه موقعیت‌های انگشت شماری وجود دارد که در آن تجربه ممکن است جایگزین آموزش رسمی شود، اکثر مدیران مشتاق هتل با کسب تحصیلات سطح بالاتر از خدمات خوبی برخوردار خواهند شد.

فقط تعدادی از گزینه هایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید شامل برنامه های آموزشی، مدارک کاردانی و گواهینامه ها می شود. با این حال، اکثر کارفرمایان به دنبال داوطلبانی هستند که دارای مدرک چهار ساله در مدیریت هتلداری یا رشته مشابه هستند.

اگر می خواهید در نهایت وارد مدیریت عالی شوید، تحصیلات تکمیلی ممکن است سودمند باشد. صرف نظر از اینکه کدام مسیر را انتخاب می کنید؛ ضروری است که اطمینان حاصل کنید که برنامه ای که انتخاب می کنید توسط کمیسیون اعتباربخشی برای برنامه های مدیریت هتلداری (ACPHA) معتبر است.

مایل به پذیرش یک شغل سطح ورودی باشید

قاطعیت مهارتی نیست که بتوان در کلاس درس آموخت و برای به دست آوردن تجربه ای که برای مدیر هتل شدن نیاز دارید، ممکن است لازم باشد که در این مدت شغلی در سطح ابتدایی داشته باشید. این ممکن است به معنای تبدیل شدن به نماینده خدمات مشتری، پذیرش یا آشپز باشد.

این موقعیت‌های «سطح پایین» هستند که به شما امکان می‌دهند تا نکات و نکات عملیات روزانه یک هتل را بیاموزید. تلاش متمرکزی برای یادگیری هر آنچه که می توانید در مورد موقعیت خود و سایر موقعیت های سطح ابتدایی در موسسه انجام دهید.

در صنعت مهمان‌نوازی، به تجربه برتری داده می‌شود و می‌تواند برای به دست آوردن موقعیت مورد نظر شما بسیار ارزشمند باشد.

روی توسعه مهارت های بین فردی خود تمرکز کنید

داشتن مهارت های بین فردی برتر ضروری است زیرا مدیران هتل باید نیازهای مهمانان خود و همچنین کارکنان خود را درک کرده و برآورده کنند. نمونه هایی از مهارت های بین فردی مورد نیاز عبارتند از: مهارت های گوش دادن، مهارت های مدیریتی، مهارت های تفویض اختیار، مهارت های رهبری و مهارت های حل مسئله.

مهارت‌های ارتباطی مؤثر نیز حیاتی است زیرا یک مدیر هتل باید هر روز با مهمانان، کارمندان و همچنین مدیریت ارشد و سرمایه‌گذاران تعامل داشته باشد. ممکن است گهگاه از آنها خواسته شود تا برای ذینفعان و مدیریت ارشد سخنرانی کنند.

شروع به توسعه مهارت های سازمانی خود کنید

برای تصدی سمت مدیر هتل، داشتن مهارت های سازمانی برتر بسیار مهم است. یک مدیر هتل باید دانش حسابداری، فروش، بازاریابی، مدیریت و مهارت های کامپیوتری داشته باشد. دپارتمان ها و خدمات هتلی که یک مدیر هتل مسئول آن است عبارتند از:

امنیت

سرگرمی

پذیرایی

دربان

پذیرش / میز جلو

خانه داری

خدمات مهمان

امور مالی

مهندسی

نقش مدیر هتل نیز بسته به اندازه محل برگزاری و کارکنان آنها از نظر پیچیدگی متفاوت خواهد بود. یک تختخواب و صبحانه کوچک در نیواورلئان، لوئیزیانا ممکن است فقط 15 نفر را استخدام کند، اما یک هتل بزرگ با نام تجاری در لاس وگاس، نوادا ممکن است هزاران نفر را استخدام کند.

صرف نظر از اندازه کارکنان خود، باید بتوانید به طور مؤثر بر چندین عملیات و کارمندان به طور همزمان نظارت و مدیریت کنید.

یاد بگیرید چگونه به طور موثر امور مالی را مدیریت کنید

جنبه های مالی زیادی در مدیریت هتل دخیل است. تنها چند نمونه از این جنبه های مالی شامل تخصیص منابع بودجه به بخش های مختلف، تعیین قیمت رستوران و خدمات اتاق، برآورد هزینه منابع و برخورد با فروشندگان است.

میهمانان باید از تجربه و کیفیت خدمات ارائه شده راضی باشند، اما مدیران هتل نیز باید اطمینان حاصل کنند که برای جلب رضایت سهامداران و مالکان، سود حاصل می شود.

یک مربی پیدا کنید

مربی کسب و کار شخصی است که راه خود را در صنعت طی کرده است و مایل است از مزایای تخصص و دانش خود که به سختی به دست آمده است با کارمندان جدید و آینده ارائه دهد.

به عنوان مثال، هتل‌های ماریوت دوست دارند مدیران خود را از رده‌های پایین‌تر خود ارتقا دهند و به همین دلیل، برای کارمندانی که آرزوی پیشرفت را دارند، مربیانی ارائه می‌دهند.

حتی اگر هتلی که در آن کار می کنید خدمات راهنمایی ارائه نمی دهد، از مدیر فعلی یا استاد مورد علاقه خود بپرسید که آیا آنها مربی شما هستند یا خیر.

به دنبال کارآموزی باشید

در حالت ایده آل، شما باید در حالی که هنوز در مدرسه هستید به دنبال یک دوره کارآموزی باشید. با این حال، حتی اگر اخیراً فارغ التحصیل شده اید، همچنان می توانید از آنچه یک دوره کارآموزی ارائه می دهد بهره مند شوید. تنها تعدادی از مزایایی که یک دوره کارآموزی ارائه می دهد عبارتند از:

دانش خود را در مورد کسب و کار مدیریت هتل گسترش دهید

به شما این امکان را می دهد که دانش آموخته شده در کلاس را در محیطی واقعی به کار ببرید

کسب تجربه کاری ارزشمند که در رزومه یا رزومه شما خوب به نظر می رسد

دسترسی به مخاطبین شبکه با ارزش

برای فرصت های شغلی آتی مراجع دریافت کنید

با یک شرکت پای خود را به درب وارد کنید

طبق نظرسنجی اخیر انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان (NACE)، فارغ التحصیلان جدیدی که در دوران تحصیل در یک برنامه کارآموزی شرکت کرده اند، نسبت به کسانی که این کار را نکرده اند، احتمال بیشتری برای دریافت پیشنهاد شغلی دارند.

دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید باید یک برنامه کارآموزی داشته باشد که می تواند به شما در یافتن موقعیت مناسب کمک کند.

نکاتی برای موفقیت

اگر می خواهید در به دست آوردن موقعیت مدیر هتل موفق باشید، ضروری است که کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. مانند هر تازه وارد در صنعت، ساعات طولانی کار با دستمزد کم وجود خواهد داشت.

برای کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند کار خود را با یک هتل زنجیره ای معتبر شروع کنند. این شرکت‌ها معمولاً سازمان‌یافته‌تر و ساختار یافته‌تر هستند و محیطی عالی برای شروع حرفه شما ارائه می‌دهند.

آنها همچنین بیشترین فرصت ها را برای پیشرفت ارائه می دهند. اگر می خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید، پس باید آماده نقل مکان باشید.

در نهایت برای انجام هر کاری آماده باشید. اگر به‌عنوان مدیر وظیفه استخدام شده‌اید، می‌توانید نیمه‌شب برای رفع گرفتگی توالت بروید. اگر تغییر قبرستان چیزی است که در حال حاضر بیشترین فرصت های رهبری را ارائه می دهد، از آن استفاده کنید.

همیشه آماده باشید و همیشه مایل باشید که این نگرش را داشته باشید که شما فردی هستید که می توان برای انجام کارهایی که دیگران نمی خواهند به آنها اعتماد کرد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

نتیجه

چندین مرحله برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق هتل وجود دارد. با این حال، با نگرش و عزم مثبت، این هدفی است که می توانید به راحتی به آن برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مدیر هتل، از همین امروز شروع به بررسی برنامه های آموزشی در منطقه خود کنید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:37  توسط تحلیلگران  بازدید 193

10 مزیت مدیریت هتل

 

1. شما می توانید محیط خود را انتخاب کنید

اگر در یک محیط کاری سریع پیشرفت می کنید، می توانید در یک هتل بین المللی شناخته شده در یک شهر بزرگ کار کنید. اگر فضای آرام تری را ترجیح می دهید، کار در یک تختخواب و صبحانه کوچک در ساحل برای شما ایده آل است. نکته این است که شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

صنعت مهمان‌نوازی با هر صنعت دیگری متفاوت است زیرا مهارت‌ها و تحصیلاتی که کسب می‌کنید به شما امکان می‌دهد در هر نقطه از جهان کار کنید.

2. مزایای شغلی مدیریت هتل استثنایی است

اکثر هتل هایی که مدیران هتل را استخدام می کنند متعلق به شرکت های بزرگی مانند هیلتون یا ماریوت هستند. این شرکت ها می دانند که برای ماندن در تجارت چه چیزی لازم است. بخش مهمی از این امر ارائه مزایای عالی و حقوق رقابتی به منظور جذب و حفظ کارکنان استثنایی و کارکنان مدیریتی است.

نه تنها بسته‌های 401K و مراقبت‌های بهداشتی رقابتی‌تر هستند، بلکه این شرکت‌ها مرخصی استعلاجی، مرخصی زایمان، و بسته‌ها/حقوق تعطیلات را نیز ارائه می‌دهند. اکثر آنها همچنین بازپرداخت شهریه را برای برنامه های آموزشی انتخابی و همچنین نرخ های سفر با تخفیف شدید ارائه می دهند. اکنون اینها برخی از مزایای عالی مدیریت هتل هستند. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

3. فرصت های فراوان برای پیشرفت شغلی

اگر در صنعت هتلداری کار می کنید، فرصت های متعددی برای پیشرفت شغلی شما وجود خواهد داشت، به خصوص با هتل های زنجیره ای بزرگتر.

برای اکثر شرکت‌ها، نقل و انتقالات داخلی همیشه به استخدام یک فرد خارجی که با فرهنگ شرکت آشنا نیست ترجیح داده می‌شود و بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای فعالانه کارکنان خود را تشویق می‌کنند تا در سایر بخش‌هایی که خارج از حوزه تخصصی آن‌ها هستند، موقعیت‌هایی را در نظر بگیرند.

ارتقاء سریع به مدیریت اجرایی و پست های منطقه ای غیر معمول نیست.

4. جوایز فراوان است

علاوه بر دستمزدهای رقابتی، تعدادی از هتل ها، به ویژه هتل های بزرگتر، دارای برنامه های پاداش هستند که برای تکمیل حقوق سالانه مدیر هتل طراحی شده اند. در بیشتر موارد، پاداش ها علاوه بر اهداف شخصی، بر اساس اهداف درآمدی سالانه و/یا نمرات خدمات مشتری خواهد بود.

غیر معمول نیست که چنین پاداش هایی معادل 25 تا 30 درصد حقوق سالانه یک مدیر هتل باشد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

5. تحرک بی نظیر است

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق سفر کردن هستید یا از ماندن طولانی در یک مکان حوصله خود را سر می‌برید، از اینکه بدانید یکی از بزرگترین مزایای مدیریت هتل، تحرکی است که برای شما فراهم می‌کند، خوشحال خواهید شد.

اگر برای شرکتی کار می‌کنید که دارای چندین هتل در ایالات متحده یا بین‌المللی است، می‌توانید هر چند سال یک بار درخواست انتقال به هتل دیگری را بدهید. این یک روش معمول در صنعت هتلداری است و مشاغل دیگری وجود ندارد که این نوع انعطاف پذیری و تحرک را ارائه دهد.

6. به دست آوردن فرصت های شغلی در سطح ورودی دشوار نیست

این یک معمای قدیمی است که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی با آن روبرو هستند: شما نمی توانید شغلی پیدا کنید مگر اینکه تجربه داشته باشید، اما نمی توانید تجربه کسب کنید مگر اینکه شغلی داشته باشید.

برخلاف سایر صنایع که حتی برای به دست آوردن یک شغل ابتدایی به سالها تجربه کاری نیاز دارند، صنعت هتلداری و هتلداری فرصت های شغلی متنوعی را برای افراد بی تجربه که از نوع آموزش مناسبی برخوردار هستند، ارائه می دهد.

صنعت مهمان‌نوازی بیشتر از تجربه، به شخصیتی برون‌گرا، تعهد به خدمات عالی به مشتریان و اخلاق کاری قوی اهمیت می‌دهد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

7. غذای رایگان

نخندید - درست است! در ابتدا ممکن است این یک امتیاز عجیب برای مدیر هتل شدن به نظر برسد، اما چند لحظه وقت بگذارید و به این فکر کنید که هر هفته چقدر پول برای خرید مواد غذایی و صرف غذا در بیرون از خانه خرج می کنید. اعداد شروع به جمع شدن می کنند.

تقریباً همه هتل ها برای کارکنان مدیریت خود غذای رایگان یا ارزان قیمت ارائه می دهند. در طول یک سال می توانید مقدار قابل توجهی پول در غذا پس انداز کنید. این یک برد برد برای مزایای مدیریت هتل است.

8. از سفر رایگان یا با تخفیف لذت ببرید

اکثر هتل های زنجیره ای تخفیف های سخاوتمندانه یا اتاق های رایگان را به کارکنان خود در هنگام سفر ارائه می دهند. برخی نیز وجود دارند که نرخ "دوستان و خانواده" را برای کسانی که با شما سفر می کنند افزایش می دهند.

غیر معمول نیست که مزایای اضافی رایگان مانند ماساژ یا رزرو در یک رستوران معروف نیز ارائه شود. در طول تعطیلات یا سفر شما، این پس انداز می تواند صدها، اگر نه هزاران دلار باشد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

9. رضایت شغلی ملموس است

تنها تعداد انگشت شماری از مشاغل وجود دارند که به افراد اجازه می دهند رضایت شغلی را به طور ملموس تجربه کنند و مدیریت هتل یکی از آنهاست. قدردانی و تشکر از مهمانان راضی به کار شما هدف می دهد، و چیزهای کمی وجود دارد که با کمک به یک مهمان واقعاً ناامید که در تنگنا است مقایسه شود.

شما هر روز با گروه متنوعی از مردم تماس مستقیم دارید. شغل شما در مدیریت هتل بیشتر از خودتان سود می برد و به نفع همه کسانی است که برای بازدید از ملک شما می آیند.

10. محیط کاری شما خسته کننده نخواهد بود

در صنعت مدیریت هتل، اغلب فرصت ملاقات با انواع افراد جالب - از بازیگران و ورزشکاران مشهور گرفته تا سازمان‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای، به شما داده می‌شود.

یکی از بهترین مزایای کار در کسب و کار هتل این است که محیط کار روزانه شما دائما در حال تغییر و تحول است و تقریبا همیشه چیزهای جدید و هیجان انگیزی در جریان است. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 14:35  توسط تحلیلگران  بازدید 216

تاریخچه مختصری از مهمان نوازی

 

صنعت هتلداری از زمان پیدایش چگونه تکامل یافته است؟

اگرچه مفهوم اصلی مهمان‌نوازی از زمان پیدایش آن - یعنی برآورده کردن نیازهای اولیه مسافران مانند تهیه غذا و محل اقامت - تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند - ایده ساخت هتل تنها با هدف میزبانی از مهمانان در کنار پیشرفت‌های تکنولوژیکی و پیدایش وسایل حمل‌ونقل بهتر پدیدار شد. در اواخر قرن 18

 

دور از خانه، در محاصره غریبه ها و با این حال احساس می کنید خوش آمدید. مهمان نوازی که از کلمه لاتین "hospes" به معنای بازدید کننده و غریبه گرفته شده است، ریشه در تاریخ باستان دارد.

 

از آن زمان، این بخش رشد بی‌وقفه‌ای را نشان داده است و مفهوم مهمان‌نوازی را می‌توان برای تقریباً هر شرکتی که با رضایت مشتری سر و کار دارد و به جای نیازهای اولیه، بر تامین نیازهای اوقات فراغت مسافران تمرکز دارد، به کار برد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 فروردين 1401ساعت 17:57  توسط تحلیلگران  بازدید 248

صنعت هتلداری امروز چیست؟

 

امروزه صنعت مهمان نوازی از چهار بخش مجزا تشکیل شده است:

 

اقامتگاه: کاخ‌های مجلل، هتل‌های بوتیک، تخت‌خواب و صبحانه، محوطه‌های کمپینگ، خوابگاه‌ها... بخش اقامتگاه طیف بسیار متنوعی از املاک را پوشش می‌دهد.

غذا و نوشیدنی (با نام مستعار بخش F&B): بزرگترین بخش در مهمان‌نوازی، از املاکی تشکیل شده است که غذا، تنقلات، نوشیدنی‌ها را برای مصرف فوری، در داخل یا خارج از محل تحویل می‌دهند.

تفریح: مراکز تفریحی بر سرگرمی و آرامش مهمانان تمرکز می کنند. املاکی مانند سالن های سینما یا شهربازی در این دسته قرار می گیرند.

سفر و جهانگردی: شامل وسایل حمل و نقل برای جابجایی مسافران از مکانی به مکان دیگر است. خطوط هوایی، کشتی های کروز، اتوبوس ها، قطارها در این دسته قرار می گیرند.

در حالی که همه بخش ها به هم مرتبط هستند و به یکدیگر متکی هستند، همه بخش های مهمان نوازی به دلیل فناوری های جدید و تغییر ذهنیت مشتری به سرعت در حال تکامل هستند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 فروردين 1401ساعت 17:56  توسط تحلیلگران  بازدید 153

آمار کلیدی هتلداری و گردشگری

 

ورودی های بین المللی از 900 میلیون به بیش از 1.3 میلیارد در یک بازه زمانی ده سال افزایش یافته است.1

 

این نه تنها تعداد اتاق های ارائه شده را افزایش داده است، بلکه به سهم عمده ای از فرصت های شغلی جهانی نیز منجر شده است. کووید-19 تأثیر شدیدی داشته است و ورود گردشگران بین‌المللی در ژوئن 2020 در مقایسه با سال 2019 و 65 درصد در نیمه اول سال 2020 کاهش یافت. پاسخ به کووید-19

در مجموع سال 2020 با 1 میلیارد ورودی بین المللی کمتر و 1.1 تریلیون دلار درآمد گردشگری بین المللی به عنوان بدترین سال در تاریخ گردشگری شناخته می شود. بر اساس آخرین داده های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سطح 30 سال پیش، حدود 74 درصد کاهش یافته است.

سناریوهای توسعه یافته UNWTO برای سال های 2021-2024 حاکی از بازگشت مجدد گردشگری بین المللی تا نیمه دوم سال 2021 است. با این حال بازگشت به سطح 2019 از نظر ورود بین المللی ممکن است دو و نیم تا چهار سال طول بکشد.

 

. شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) از اهمیت صنعت مهمان‌نوازی به عنوان محرک اصلی در خلق ارزش جهانی نام می‌برد.2

آمارهای اخیر منتشر شده توسط WTTC حاکی از مشارکت جهانی 8.8 تریلیون دلاری در اقتصاد جهانی در سال 2018 است که نشان دهنده 10.4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان است. سقوط گردشگری بین‌المللی در سال 2020 می‌تواند منجر به زیان اقتصادی تخمینی بیش از 2 تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی جهانی شود که بیش از 2 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2019 است.

 

صنعت هتلداری و مسافرتی از هر ده فرصت شغلی یک نفر را به خود اختصاص می دهد.3

تنها در سال 2018 تعداد افرادی که در این بخش امرار معاش می کنند به 319 میلیون نفر می رسد. افزایش درآمد نه تنها به نفع شرکت‌های بین‌المللی و صاحبان هتل‌ها است، بلکه به عنوان یک عامل اصلی در ایجاد شغل برای جمعیت‌ها و مقاصد محلی عمل می‌کند. طبق آخرین داده ها، حدود 173 میلیون نفر در صنعت هتلداری و متل قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 مشغول به کار بودند.

 

رشد کلی صنعت سفر و گردشگری در سال 2018 3.9 درصد بوده و از اقتصاد جهانی (3.2 درصد) پیشی گرفته است.4

صنعت مهمان‌نوازی ممکن است در حال حاضر به نظر برسد که با مشکل مواجه است، اما به نظر می‌رسد که با کاهش محدودیت‌های سفر، در مسیر بهبودی قرار دارد. با این حال، ارزش این را دارد که صنعت از سایر اخلالگران جدا از کووید-19 مانند نوآوری های تکنولوژیکی و تحول دیجیتال مراقبت کند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 فروردين 1401ساعت 17:52  توسط تحلیلگران  بازدید 191

چه روندهای کلان باعث رشد مهمان نوازی و گردشگری می شود؟

 

اقتصاد در حال رشد جهانی با کمک به درآمد سرانه کلی به ایجاد یک حرکت مثبت در این بخش ادامه می دهد.1-

از سال 2009، این تعداد به طور مداوم با سرعت متوسط ​​تقریباً دو درصد در سال افزایش یافته است که منجر به افزایش تقاضا برای هزینه های مسافرتی بین المللی و داخلی شده است.

 

2-طی سه دهه گذشته قیمت بلیط هواپیما به طور مداوم مقرون به صرفه تر شده است.

به لطف کاهش قیمت سوخت، رقابت شرکت های هواپیمایی و افزایش خطوط هوایی ارزان قیمت. در حالی که اینها برای صنعت هواپیمایی که از هزینه های جانبی برای افزایش حاشیه سود استفاده می کند، خبر خوشحال کننده ای نیست، اما به نفع مسافرانی است که می توانند از قدرت خرید خود بهره بیشتری ببرند.

 

3-سفرهای شرکتی یکی دیگر از عوامل موثر در چشم انداز سالم است و پیش بینی می شود که به رشد خود ادامه دهد.

در چین و هند، به دلیل سرعت بی‌امان توسعه اقتصادی در این بخش از جهان، رشد سفرهای تجاری به‌ویژه شدید است.

 

4 - اپراتورهای هتل به دنبال توسعه سبدهای خود از طریق خرید هدفمند زنجیره‌های منطقه‌ای کوچکتر هستند.

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 فروردين 1401ساعت 17:52  توسط تحلیلگران  بازدید 201

مدیران ارشد اجرایی در مورد آینده صنعت هتلداری و گردشگری چه می گویند؟

 

به عنوان صنعتی که به یک محیط باثبات برای عملکرد موفقیت آمیز وابسته است - تغییرات اجتماعی و محیطی در مقایسه با سایر صنایع تأثیر بیشتری بر مشاغل مهمان نوازی دارد. یک نظرسنجی جهانی اخیر در میان مدیران عامل توسط PwC نشان می‌دهد که روسای شرکت‌های مهمان‌نوازی و اوقات فراغت نسبت به همتایان خود در سایر بخش‌ها نسبت به چشم‌انداز شرکت‌هایشان برای رشد درآمد در آینده نزدیک اعتماد کمتری دارند.

 

با وجود اخلالگران در صنعت، موجی از ادغام و بسیاری از عوامل خارجی که بر عملیات آنها تأثیر می گذارد، اپراتورهای هتل باید راه های جدیدی برای غلبه بر این موانع بیابند. راه‌حل‌هایی برای چالش‌های آینده که شرکت‌ها در حال حاضر با آن‌ها روبرو می‌شوند، نتیجه تفکر جدید در بین رهبران و مدیران اجرایی جهان است.

در یک میدان شلوغ از رقبا، هتل ها باید راه هایی برای متمایز کردن خود و موقعیت ملک خود به عنوان مقصد متمایز برای مشتریان، توسعه ترجیحات و وفاداری به منظور هدایت رزرو مستقیم پیدا کنند. برای انجام این کار، هتل‌ها باید تجربیات بسیار شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه دهند که نیازهای مشتریان هدفشان را پیش‌بینی کرده و فراتر از آن‌ها باشد - و روی تبلیغات شفاهی و وفاداری حساب کنند تا نه تنها پایگاه مشتری خود را حفظ کنند، بلکه آن را با مشتریان بالقوه بیشتری رشد دهند.

 

ما در 50 سال گذشته یک گروه مهمان نوازی فوق العاده خوب بوده ایم. ما از آن ابایی نداریم. ما در حال تغییر و گسترش مفهوم مهمان‌نوازی به مهمان‌نوازی افزوده هستیم. ما حتی جسارت‌تر می‌شویم و یک قدم فراتر می‌رویم و می‌گوییم: از آنجایی که مردم می‌خواهند شناخته شوند، می‌خواهند چیزی بسیار شخصی داشته باشند، چرا سعی نمی‌کنیم از مهمان‌نوازی افزوده به یک بازیکن مهمان‌نوازی افزوده سبک زندگی برسیم؟

راه‌های دیگری که اغلب در هنگام مواجهه با تغییرات قریب‌الوقوع مورد بحث قرار می‌گیرند، پیاده‌سازی فناوری‌های جدید، آموزش کارکنان برای دور شدن از SOPهای استاندارد برای تبدیل شدن به ارائه‌دهندگان واقعی تجربه با لمس بالا و مدرن‌سازی خدمات ارائه‌شده به سمت شخصی‌سازی و «سبک زندگی» برای ایجاد تمایز واقعی است

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 فروردين 1401ساعت 17:50  توسط تحلیلگران  بازدید 182

اگر می توانید یک هتل باز کنید

یک تجربه عالی برای هر مدیر نوظهوری هتل، شرکت در افتتاحیه هتل است. این می‌تواند سایت جدید یک برند پیشرو یا یک بوتیک مستقل باشد، در هر صورت دیدن آنچه برای راه‌اندازی یک هتل لازم است به شما درک درستی از تمام قطعات متحرک می‌دهد. برخلاف استخدام در یک هتل مستقر، که در آن فرآیندهایی برای یادگیری و تسلط دارید، در هتل افتتاحیه، شما مسئول نصب یا حتی ایجاد این فرآیندها هستید. از کارت های ثبت نام گرفته تا منوی رستوران ها، کوچک ترین و بزرگ ترین عناصری که معمولا آنها را بدیهی می گیرید، نیاز به تحقیق و ایجاد دارند، همگی تا یک ضرب الاجل. معمولاً همه چیز در اختیار پمپ است و این فرصتی عالی برای تلاقی نقش ها و کسب تجربه در بخش های مختلف در حین انجام وظایف خارج از منطقه راحتی است. حتی ممکن است نتوانید در هتل کار کنید، زیرا این هتل تمام نشده است، بنابراین همه این کارها را از دفتری در نزدیکی انجام خواهید داد. مهارت هایی که باید داشته باشید شامل ارتباط، کار گروهی و سازماندهی است. با این حال، شما همچنین باید چالش هایی را که هر بخش با آن مواجه است، درک کرده و قدردانی کنید. مهم است که زمانی را صرف کار یا سایه زدن در هر قسمت از هتل، از امور مالی گرفته تا نظافت خانه کنید. این تضمین می کند که وقتی مدیر می شوید، آگاهی و تجربه لازم برای کمک به این بخش ها را خواهید داشت.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 فروردين 1401ساعت 12:16  توسط تحلیلگران  بازدید 220

مسئول پذیرش هتل

وظایف و مسئولیت های شغلی اصلی

 

خوش آمدگویی و خوشامدگویی به مهمانان
پاسخ و مستقیم تماس های دریافتی
میهمانان را از نرخ و خدمات هتل مطلع کنید
رزرو را برای مهمانان انجام دهید و تأیید کنید
از تخصیص مناسب اتاق اطمینان حاصل کنید
ثبت نام کنید و مهمانان را بررسی کنید
اطلاعات مربوط به مهمان را تایید کنید
روش پرداخت مهمان را تأیید کنید
کارت های اعتباری را برای مجوز تأیید و چاپ کنید
کلید اتاق را صادر کنید و مهمانان را به اتاق خود هدایت کنید
سوابق واضح و دقیق رزرو اتاق مهمان را حفظ کنید

تمام صورتحساب های مهمان را محاسبه کنید، هزینه ها را به طور دقیق به اتاق مهمان و حساب خانه ارسال کنید. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 
دریافت و ارسال پیام برای مهمانان
نامه ها، بسته ها و اسنادی مانند فکس را برای مهمانان بازیابی کنید
گوش دادن و پاسخگویی به سوالات و درخواست های مهمان به صورت حضوری و تلفنی
ارائه اطلاعات دقیق در مورد جاذبه ها و خدمات محلی
ارتباط با کارکنان لازم از جمله نظافت و نگهداری برای رسیدگی به هر گونه مشکل یا شکایت از سوی مهمانان
تکمیل و نگهداری هرگونه گزارش حادثه، گزارش فعالیت روزانه یا سایر گزارش های درخواستی مدیریت
رزرو و برنامه ریزی اتاق کنفرانس را مدیریت کنید
حساب های مهمان را ببندید و مهمانان را چک کنید
حساب‌ها و هزینه‌ها را با مهمانان در طول فرآیند پرداخت بررسی کنید
پرداخت دقیق حساب های مهمان را پردازش کنید
هنگامی که اتاق ها خالی شدند و برای تمیز کردن آماده شدند به خانه داری اطلاع دهید
نظارت بر بازدیدکنندگان هتل
قوانین و سیاست های هتل را اجرا کنید
یک میز جلو و بخش پذیرش مرتب و منظم داشته باشید
آموزش، مهارت و تجربه
 
دیپلم دبیرستان یا معادل آن
تجربه روابط مهمان/مشتری، ترجیحاً در محیط مهمان نوازی

دانش کار قوی از نرم افزارهای کامپیوتری مربوطه از جمله MS Office و سیستم های رزرو و پرداخت. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 
مهارت های محاسبه
مهارت های اداری
شایستگی ها و کیفیت های کلیدی
نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
 
جهت گیری خدمات مشتری
توجه به جزئیات و دقت
برنامه ریزی و سازماندهی
توانایی انجام چند کار و اولویت بندی
ظاهر و نگرش حرفه ای
مهارت های ارتباط کلامی و نوشتاری موثر
توانایی کنترل استرس و آرام ماندن تحت فشار
مهارت های حل تعارض
مهارت های تصمیم گیری و قضاوت
کار گروهی
انعطاف پذیر در مورد برنامه های کاری
توانایی پاسخگویی مناسب به مشتریان و مهمانان مختلف

نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 فروردين 1401ساعت 18:28  توسط تحلیلگران  بازدید 237

مدیریت هتل چیست؟

مدیریت یک هتل با طیف وسیعی از مسئولیت ها همراه است. شما باید بتوانید با چالش های جدید سازگار شوید، به بخش های مختلف کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که هتل استانداردهای عالی را حفظ می کند. به عنوان یک مدیر هتل، مسئولیت نظارت و داشتن دانش قوی در امور مالی، برنامه ریزی، خدمات و سازمان بر عهده شما خواهد بود. در حالی که شما تیمی از مدیران دارید که در کنار شما کار می کنند، به عنوان مدیر هتل باید به جای دنبال کردن، رهبری کنید. همچنین باید مطمئن شوید که کارکنانتان زمان و بخش‌های خود را به نحو احسن مدیریت می‌کنند، چه از طریق بهبود سود ماهانه یا صرفاً اطمینان از فراتر رفتن از انتظارات مهمان. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

شما باید به جزئیات، مهارت های رهبری و کار گروهی توجه زیادی داشته باشید. در برخی از هتل ها، بسته به اندازه و نوع، ممکن است متوجه شوید که با کارهای روزانه بسیار بیشتری نسبت به مکان های معتبرتر سروکار دارید. همچنین ممکن است تماس کمتری با مهمانان داشته باشید، اما از طریق جلسات منظم زمانی را صرف نظارت بر تجارت خواهید کرد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 فروردين 1401ساعت 17:29  توسط تحلیلگران  بازدید 159

فرانت آفیس

مسئولیت های نمایندگی میز پذیرش هتل عبارتند از:

انجام کلیه امور ورود و خروج

مدیریت رزرو آنلاین و تلفنی

اطلاع رسانی به مشتریان در مورد روش های پرداخت و تأیید اطلاعات کارت اعتباری آنها

 

مسئولیت ها

انجام تمام کارهای ورود و خروج

رزرو آنلاین و تلفنی را مدیریت کنید

مشتریان را در مورد روش های پرداخت مطلع کنید و اطلاعات کارت اعتباری آنها را تأیید کنید

ثبت نام مهمانان برای جمع آوری اطلاعات لازم (مانند اطلاعات تماس و تاریخ دقیق اقامت آنها)

به محض ورود مهمانان پذیرایی کنید و اتاق ها را اختصاص دهید

اطلاعاتی درباره هتل، اتاق‌های موجود، نرخ‌ها و امکانات ارائه دهید

به شکایات مشتریان به موقع و حرفه ای پاسخ دهید

با کارکنان خانه داری ما ارتباط برقرار کنید تا اطمینان حاصل شود که همه اتاق ها تمیز، مرتب و کاملاً مبله هستند تا نیازهای مهمانان را برآورده کنند. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

رزروهای گروهی را تأیید کنید و خدمات شخصی سازی شده را برای مشتریان VIP و شرکت کنندگان در رویداد، مانند مهمانان عروسی ترتیب دهید

در صورت لزوم، امکانات و خدمات اضافی را افزایش دهید

سوابق به روز رزرو و پرداخت را حفظ کنید

الزامات و مهارت ها

سابقه کار به عنوان نماینده میز پذیرش هتل، پذیرش یا نقش های مشابه

با نرم افزارهای رزرو هتل، مانند Cloudbeds و RoomKeyPMS، تجربه کنید. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

درک نحوه عملکرد وب سایت های برنامه ریزی سفر، مانند Booking و TripAdvisor

نگرش خدمات به مشتری

مهارت های ارتباطی و سازمانی عالی

مدرک مدیریت هتل امتیاز محسوب می شود

. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

سوالات متداول

کارگزار میز پذیرش هتل چه می کند؟

یک نماینده میز پذیرش هتل معمولاً اولین کسی است که وقتی وارد هتل می شوید به شما سلام می کند. وظایف کلیدی آنها شامل توزیع کلید اتاق، ثبت نام مهمانان و تأیید رزرو است. آنها همچنین وظیفه دارند به مهمانان در مورد هرگونه سوال یا شکایت کمک کنند.

وظایف و مسئولیت های نمایندگی میز پذیرش هتل چیست؟

نمایندگی میز پذیرش هتل اولین نقطه تماس است. آنها مسئول چک کردن مهمانان در داخل و خارج با روحیه استقبال، تأیید رزرو گروهی و ارائه کمک در صورت نیاز هستند.

چه چیزی باعث می شود که یک نماینده خوب در پذیرش هتل؟

یک نماینده عالی میز جلو هتل استعدادی برای خدمات مشتری و تجربه کاری قبلی در صنعت هتلداری دارد. آنها دلپذیر و مفید، خوش برخورد و حرفه ای هستند، زیرا می دانند که این ویژگی ها نشان دهنده جایگاه هتل است. آنها باید توانایی ایستادن طولانی مدت و دانش مهارت های اولیه کامپیوتر را داشته باشند. آنها آماده استقبال با لبخند و ارائه کمک های لازم به مهمانان هتل هستند.

یک نماینده میز پذیرش هتل با چه کسی کار می کند؟

یک نماینده میز پذیرش هتل با سایر همکاران مهمان نوازی شریک می شود تا اطمینان حاصل شود که اقامت مهمان خوشایند و لذت بخش است و در عین حال اعتبار هتل را حفظ می کند یا به آن ارزش می بخشد. این معمولاً به معنای همکاری نزدیک با نگهبان هتل، پذیرایی از مهمانان و مدیریت رزرو است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 فروردين 1401ساعت 14:44  توسط تحلیلگران  بازدید 209

۸ ترفند لاندری های هتل های ۵ ستاره برای شستن لباس:

مشکل لباسشویی دارید؟ با استفاده از این ترفندها می توان برای حل مشکلاتی مانند مخلوط کردن لباس های سفید و رنگی و ... استفاده کرد . نرم افزار هتل داری رایا قصد دارد در این پست به معرفی این هفت ترفند بپردازند.

  1. سفیدک های لباس خود را با جوش شیرین و نمک از بین ببرید؛
  2. از گچ سفید و روزنامه برای از بین بردن بوی بد کفش خود استفاده کنید؛
  3. با استفاده از سرکه بوی تنباکو را از لباس خود پاک کنید؛
  4. برای کدر شدن نقاط براق از سرکه استفاده کنید؛
  5. لکه های فلانل را با تخم مرغ و گلیسیرین رفع کنید؛
  6. مواد شوینده خود را با جوش شیرین تقویت کنید؛
  7. از لیمو سفید کننده درست کنید؛
  8. با استفاده از توپ تنیس حوله ها را نرمتر کنید

1- سفیدک های لباس خود را با جوش شیرین و نمک از بین ببرید:

آیا به اشتباه بار زیادی از لباس های سفید را با برخی لباس های آبی مخلوط کرده اید؟ خونسردی خود را حفظ کنید! قبل از قرار دادن هر چیزی در خشک کن ، لباس های مرطوب را برداشته و آنها را در محلول جوش شیرین خیس کنید. نصف فنجان نمک و نصف فنجان مواد شوینده اضافه کنید. حالا لباس ها را مثل همیشه بشویید .به احتمال زیاد در پایان چرخه ، لباس های سفید شما هنوز سفید و بدون لکه است . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

2- از بین بردن بوی کفش

آیا می دانید رطوبت ناشی از عرق در کفش های شما می باعث ایجاد بو شده و باعث کاهش طول عمر کفش شود؟ بنابراین ، هر بار که کفش های خود را پس از یک روز شلوغ در می آورید، چند تکه کوچک گچ سفید را درون آنها بریزید .تکه های گچ رطوبت را جذب می کنند . یکی دیگر از راه های ساده و بدون دردسر برای از بین بردن رطوبت کفش ، تهیه روزنامه ها و پر کردن آنها در داخل کفش است. توصیه می کنیم هر بار از روزنامه های تازه استفاده کنید . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

3- با استفاده از سرکه بوی تنباکو را از لباس خود پاک کنید؛

سیگاری باشید یا نباشید ، احتمالاً می دانید که دود تنباکو به همه چیزهایی که در تماس است می چسبد .متأسفانه ، بیشتر پارچه ها (به خصوص پشم) ، حتی پس از شستن ، هنوز بو را حفظ می کنند .برای از بین بردن آن ، مقداری آب گرم درون ظرف شستشو ریخته و 3 فنجان سرکه به آن اضافه کنید .لباس آسیب دیده را درست بالای حوضچه شستشو آویزان کنید و بگذارید بخار مستقیماً وارد لباس شود .سرکه موجود در بخار بو را از بین می برد بدون اینکه به پارچه آسیب برساند پیشنهاد می کنیم این کار را در یک اتاق بسته (مانند حمام) انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بخار توسط باد از بین نمی رود . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

4- برای کدر شدن نقاط براق از سرکه استفاده کنید؛

آیا شلوار جین مورد علاقه شما در صندلی براق شده است؟ نیازی به نگرانی نیست پس از شستن لباس های خود به روال معمول ، مقداری سرکه بر روی محل براق پاشیده و اجازه دهید شلوار جین خشک شود. تا زمانی که شلوار جین شما خشک شود ، درخشش از بین می رود .نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

5- لکه های فلانل را با تخم مرغ و گلیسیرین رفع کنید؛

لکه های فلانل کاملا آزار دهنده هستند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با هم مخلوط کرده و مخلوط را روی لکه آغشته کنید .بعد از حدود نیم ساعت پیراهن را مثل همیشه بشویید و بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن ، خواهید دید که لکه از بین رفته است. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

6- مواد شوینده خود را با جوش شیرین تقویت کنید؛

آیا مواد شوینده شما برای رسیدگی به تمام لباس های شسته شده کافی نیست؟ هنوز آن را دور نیندازید. فقط مقداری جوش شیرین به چرخه شستشوی ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. این باعث تقویت قدرت شستشو می شود همچنین می توانید ابتدا لباس های خود را در مخلوط مواد شوینده و جوش شیرین خیس کنید. جوش شیرین مواد شوینده را تقویت کرده و هرگونه بویی لباس را از بین می برد. در پایان ، لباس های شما نرم تر می شوند و قطعاً تمیزتر به نظر می رسند. علاوه بر این ، شما پول کمتری خرج کرده اید. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

7- از لیمو سفید کننده درست کنید؛

آب لیمو ، چه از یک بطری ریخته شود ، یا از لیمو فشرده شود ، یک ماده سفید کننده عالی است. بهترین چیز در مورد آن این است که هیچ ماده شیمیایی خشن یا مضر مانند سفید کننده های ساخته شده ندارد. آب لیمو ، هنگامی که با آب گرم مخلوط شود ، می تواند تقریباً هر پارچه ای را (به غیر از ابریشم) سفید و سفیدتر و روشن تر کند. برای سفید کردن لباس های خود ، نصف فنجان آب لیمو را با یک گالن آب جوش مخلوط کنید. آب را از روی حرارت بردارید و لباس های خود را حدود یک ساعت در آن خیس کنید. مقداری آبلیمو دیگر در ماشین لباسشویی خود بریزید و لباس ها را مثل همیشه بشویید. لباس شما تمیزتر خواهد بود و بوی طراوت می دهد. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 فروردين 1401ساعت 12:43  توسط تحلیلگران  بازدید 212

لاندری روم

لاندری روم (Laundry Room) یک عبارت انگلیسی و به معنای اتاق لباسشویی (یا رختشوی‌خانه) است. این اتاق، یک بخش جدید است که به خانه‌های لوکس اضافه شده و دستگاه ماشین لباسشویی، تجهیزات مربوط به شستشو و خشک کردن لباس در آن قرار داده می‌شود. کارهای مربوط به شستن، خشک کردن و اتوی لباس‌ها در لاندری روم انجام می‌شود. لاندری روم با این که فضایی خدماتی به شمار می‌رود اما می‌تواند به طرز زیبایی طراحی شود.

در لاندری روم دیوارها قفسه‌بندی می‌شود. معمولا جایی برای آویزان کردن لباس‌ها پس از شستشو نیز در نظر گرفته می‌شود. معمولا یک اتاق جداگانه را برای لاندری روم در نظر می‌گیرند. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

لاندری روم در گذشته نیز وجود داشته؛ اما نه به فرم امروزی آن. در خانه‌های قدیم قسمتی از خانه که معمولا در زیرزمین یا انباری بوده، برای شستن و خشک کردن لباس استفاده می‌شد و ماشین لباسشویی نیز در آن قرار می‌گرفت. اما خبری از دکوراسیون و طراحی مدرن امروزی نبود. امروزه در هتل‌های لوکس نیز این بخش به حالت مدرن، طراحی شده است. امروزه لاندری روم به عنوان بخش جدیدی به خانه‌های مدرن اضافه شده است. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

لوازم مورداستفاده در لاندری روم

در یک اتاق لباسشویی، علاوه بر ماشین لباسشویی، می‌توان در صورت نیاز یک ماشین خشک‌کن مجزا نیز قرار داد. اتو، میز اتو، جالباسی‌ها، بند رخت، مایعات و پودرهای رخت‌شویی، قفسه‌هایی برای قرار دادن آن‌ها و لباس‌ها و لوازم مورد نیاز، همچنین، سبدهایی برای لباس‌های کثیف یا تفکیک لباس‌ها از نظر رنگ یا جنس، از جمله لوازمی است که در لاندری روم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

میزان هزینه اختصاص‌یافته به لاندری روم، برای خرید تجهیزات قابل سفارش آن، نقش تاثیرگذاری بر نوع تجهیزات از نظر کیفیت و کمیت آن دارد.

روش‌های طراحی لاندری روم

یکی از موارد مهم نحوه طراحی این نقطه از خانه است و توجه به این که چگونه از فضای آن به خوبی استفاده کنیم تا هم زیبایی آن تامین شود و به کارایی آن افزوده شود. اجزای اصلی هر لاندری روم عبارتند از: ماشین‌های لباس‌شویی و خشک‌کن، میز اتو و اتو. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

ابعاد مناسب لاندری روم

لاندری روم باید فضای نسبتا بزرگی داشته باشد. فضای آن برای قرار دادن لباسشویی و ماشین لباس خشک کن و وسایل آویز خشک کردن لباس و اتو و میز اتو مناسب باشد. اگر فضای زیادی برای این کار ندارید، موارد زیر را امتحان کنید تا یک لاندری روم جمع و جور داشته باشید:

  • استفاده از میز اتوی تاشو، ایده مناسبی است. بعد از اتمام کار اتو، می‌توانید آن را تا کرده و در کمد قرار دهید. یا برای قرار دادن شوینده‌ها از سبدهای تاشو استفاده کنید.
  • از فضای خالی دیوارها استفاده بهینه کنید. می‌توانید آویزهای دیواری نصب کنید و بخشی از وسایل کوچک را روی آن‌ها آویزان کرده تا فضای کمتری را اشغال کند. می‌توانید از قفسه‌های دیواری استفاده کنید و مواردی مانند حوله‌ها و هم چنین لباس‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. هم چنین می‌توانید تمام شوینده‌ها را در پلاستیک یا ساک گذاشته و از آن‌ها آویزان کنید.
  • فضای شما کوچک باشد یا بزرگ در هر حال، استفاده از شلف‌ها برای فضای لاندری روم به شدت توصیه می‌شوند؛ چرا که علاوه بر زیبایی که به محیط منتقل می‌کنند، بسیار کاربردی هستند و شما می‌توانید وسایل دکوری و یا اجزای تزئینی را روی آن‌ها قرار دهید.

چیدمان لاندری روم در هتل‌ها چگونه است؟

لاندری روم در هتل‌های بزرگ و مدرن هم وجود دارد. مهمانان هتل لباس‌هایی که نیاز به شستشو دارند را به این بخش می‌سپارند.  فضای لاندری روم در هتل‌ها متفاوت از لاندری خانه است. این فضا در هتل، شلوغ و وسیع است. در هتل لاندری، اتاق بسیار بزرگی با تعداد زیادی ماشین لباسشویی و خشک‌کن است که در آن‌جا تعدادی سینک بزرگ وجود دارد و انواع اتو و بخار در آن قرار داده شده است. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

در این مکان لباس‌های خدمه و پرسنل، انواع رو تختی‌ها، حوله‌ها، لباس‌های کسانی که در هتل اقامت دارند،  شسته و خشک شده و نگهداری می‌شود.

 

همچنین در لاندری هتل‌ها، یک بخش به عنوان انباری شوینده‌ها در نظر گرفته می‌شود. در اتاق‌های هتل معمولا یک کیسه مخصوص لباس‌های مهمانان قرار داده می‌شود و به همراه یک فرم که حاوی مشخصات فرد و نوع لباس و شماره اتاق است. فرد مهمانی که قصد استفاده از امکانات لاندری را دارد، این فرم را پر می‌کند و خدمه کیسه حاوی لباس و فرم را به لاندری هتل تحویل می‌دهند. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

بازسازی ساختمان برای لاندری روم

برخی موارد هنگامی که ساختمانی نوسازی می‌شود، قسمت لاندری روم یا سایر قسمت‌های مدرن دیگر مانند کلوزت روم در آن در نظر گرفته می‌شود. اگر قصد دارید در خانه خود نوسازی انجام دهید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

لاندری روم برای فضاهای کوچک

اگر فضای خانه شما کوچک است، می‌توانید از انباری به طور مشترک، برای قرار دادن وسایل و طراحی لاندری استفاده کنید. برای تفکیک وسایل انبار از لاندری، باید قفسه‌هایی برای این کار اختصاص دهید و وسایل انباری را در آن جاسازی کنید. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

سوالات رایج در طراحی لاندری روم چیست ؟

ممکن است تصمیم به ایجاد یک لاندری روم مناسب در خانه خود داشته باشید؛ اما سوالات زیادی برای شما مطرح شود. در ادامه ما برخی از این سوالات را پیش‌بینی کرده و جواب داده‌ایم: . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

کفپوش مناسب برای لاندری روم چیست ؟

انتخاب کفپوش مناسب برای لاندری روم از این جهت مهم است که برای شستشوی لباس در لاندری روم با آب سروکار خواهید داشت. پیشنهاد می‌شود برای این کار هزینه بیشتری صرف کنید و کفپوش‌های ضدآب و ضدرطوبت را خریداری کنید. اگر کفپوش استفاده شده، استاندارد لازم برای این اتاق را داشته باشد، دیگر متحمل هزینه‌های حاصل از تعمیر خرابی‌های ایجادشده در اثر رطوبت، نخواهید شد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

مکان ماشین لباسشویی

اصلی‌ترین عنصر اتاق لباسشویی ماشین لباسشویی است. بنابراین، مکان قرارگیری آن در فضای لاندری روم اهمیت بسیاری دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن شود. باید طوری نصب شود که به راحتی در دسترس باشد و برای باز شدن درب آن و استفاده از آن، فضای خالی کافی، وجود داشته باشد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

بهتر است محل نصب طوری باشد که دسترسی به پشت ماشین لباسشویی به راحتی امکان‌پذیر باشد تا برای انجام تعمیرات احتمالی آن نیازی به جابه‌جا کردن نباشد. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

کمد

کمدهای تعبیه شده در فضای لاندری روم باعث نظم بیشتر در فضا شده و وسایل زیادی در خود جای داده و فضا را خلوت و مرتب می‌کند. بسیاری از وسایل از جمله شوینده‌ها و میزهای اتوی تاشو را در کمدها قرار دهید تا فضا خلوت بماند. می‌توانید ماشین لباسشویی و ماشین خشک‌کن را در فضایی قرار دهید که با کمد احاطه شده باشد. این به زیبایی این بخش کمک زیادی می‌کند. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

نور

نور مناسب در لاندری روم چیست ؟ بهتر است لاندری منزل شما نور مناسب و طبیعی داشته باشد تا بتونید لکه‌های روی لباس و میزان کثیف بودن لباس‌ها را ببنید. این نکته را هم برای لاندری در نظر بگیرید که شاید مدت زمان کوتاهی در آن‌جا حضور داشته باشید ولی برای همان مقدار کم باید فضا را بدرستی بچینید و محیط آن را شاد کنید. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

سینک ظرفشویی

در برخی از لاندری روم‌ها سینک های ظرفشویی قرار داده می‌شود. به این علت که برخی از پارچه‌هایی با جنس حساس را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شست؛ بنابراین شستشوی این لباس‌ها در این سینک با دست انجام می‌شود. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

کاهش صدا

اگر سروصدای زیادی در حین کارکردن ماشین‌های لباسشویی و خشکشویی در خانه شما ایجاد می‌شود، بهتر است اقدام به نصب درب عایق صدا برای لاندری روم کنید. راه پیشنهادی دوم، ریگلاژ کردن ماشین لباسشویی و خشکشویی و استفاده از صفحات ضد لرزش است که صداها را به حداقل می‌رساند. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

محل قرار گرفتن

اگر دسترسی آسان و سریع به لاندری روم اولویت شما باشد، قرار دادن در نزدیک حمام یا اتاق خواب انتخاب خوبی است. طراحان داخلی بهترین مکان برای قرارگیری لاندری روم را نزدیک به اتاق خواب یا رختکن حمام می‌دانند چرا که در این قسمت‌ها لباس‌های کثیف بیشتری جمع می‌شود. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 

اما اگر اولویت شما آسایش و سروصدای کم‌تر باشد، لاندری باید به دور از اتاق خواب یا مطالعه باشد. گاهی لاندری را نزدیک به بالکن یا تراس طراحی می‌کنند تا بعد از شستشو ، خشک کردن لباس‌ها در آنجا انجام شود. . نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.

 راهکارهای نظافت لاندری روم چیست ؟

جمع شدن لباس‌های کثیف در این فضا ممکن است سبب آلودگی و بوی نامطبوع شود. بنابراین

  • پس از هر شستشو، اتاق را با مواد تمیز کننده بشویید.
  • در صورت خیس شدن کف اتاق حتما آن را خشک نمایید.
  • لباس‌های کثیف را زیاد نگه نداریدو در اسرع وقت اقدام به شستن آن‌ها کنید.
  • از خوشبوکننده‌ها برای رفع بوی نامطبوع استفاده کنید.
  • برای این محل سیستم تهویه مناسب در نظر بگیرید.
+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 فروردين 1401ساعت 12:42  توسط تحلیلگران  بازدید 145